Annonser från BloggPartner
DATE: 2012-09-03 / FILED UNDER: Novell

Biebertime: Polisanmälan

Detta är ett Biebertime relaterat inlägg, men jag vill helst få ut det överallt, skriver det därför även här.

 
^ Detta är skälet till varför kapitlet är så försenat. För några veckor sedan fick jag en anklagelse, en anklagelse som sade att jag skulle ha snott ett kapitel från en annan novellblogg. Förvirrad gick jag gick in på bloggen personen sade att jag stulit ifrån - Och finner ett av mina kapitel. Först blev jag jätteledsen då jag fann i kommentarer att denna tjej fick beröm för något jag skrivit, medan jag fick kommentarer med skit och anklagelser från den bloggens läsare. Men sedan blev jag arg.
Så jag började googla lite, och fick fram ännu fler novellbloggar som snott kapitel rakt av från mig och bara ändrat namn. Jag fann folk som snott hela stycken och påstår att det är de som har skrivit dem. Ni anar inte hur arg jag blev. Så jag bad folk i min närhet om råd, och de sade att detta inte fungerade längre. Jag kunde inte sitta och lägga ner tid på att skriva en novell folk bara stal och fick beröm för.  Så jag gjorde precis vad de sade åt mig. Jag anmälde det. Jag ringde polisen och hade alla bloggar jag funnit som stal uppskrivna, och anmälde dessa för brott mot upphovsrättslagen. Bevisen var solklara, alla mina kapitel eller stycken var upplagda flera veckor eller rentav månader tidigare än på de andra bloggarna. Så dessa bloggar är helt enkelt anmälda, och jag hoppas att ni som känner med er att ni kopierat tycker det var värt det. /.../ 

 
 
Mer info om detta finner ni på http://biebertime.blogg.se. Även kapitel 95 är uppe, för er som läser novellen.
 
 

Name: Saga Forsberg

Fyfan vilka idioter det finns.

Date:2012-09-03 - Time:20:46:55
Site: http://www.bieberlaugh.blogg.se
Name: Karin

Oj då... Vilka idioter det finns. Tur att du anmälde det då! :)

Date:2012-09-03 - Time:21:00:19
Name: Anonym

Bra att du anmälde det!

Date:2012-09-04 - Time:17:01:06
Name: Ayah

Varför kan man inte läsa om från början?
Vill gärna läsa om dem:)
Tack så länge!

Date:2012-09-04 - Time:20:12:35
Name: Ayah

Jag menade om novellen!

Date:2012-09-04 - Time:20:13:59
Name: Alma

Snälla lägg ut en länkt till de första novellerna, vill super gärna läsa dem från börjag, Tack <3

Date:2012-09-04 - Time:20:23:53
Name:
Remember me?

Mail: (Won't be published)

Your site:

Comment: