Annonser från BloggPartner
DATE: 2011-10-29 / FILED UNDER: Frågestunder

Svar på frågestunden - del 3

#1: När kommer nästa kapitel av Biebertime?
Svar: Cassie, som bloggar på Biebertime är i Spanien just nu.
#2: Vad heter ni som bloggar på JDB och hur många är ni?
Vi är 6 stycken. Nicolina, Cassie, Sandra, Harlee, Nina & Mathilda.
#3: Har ni som bloggar några privata bloggar?
Cassies: www.sweetfrog.blogg.se
Sandras: www.potatismos.blogg.se
Harlees: www.harlees.blogg.se
Ninas: www.niiiinaaal.blogg.se
#4: Kan ni som bloggar berätta lite om er själva?
Nicolina: 100 år och så minus åttiofyra - då får du fram min ålder, få se dina matte skills nu va! Okej, ska hålla en lång historia kort: Bor trettio minuter från Stockholm där jag förövrigt går i Norra Real med intriktning Natur-Miljö första året. Tränar kampsport fem gånger i veckan, fotar, bloggar, twittrar och samtidigt som jag försöker hålla data missbruket i shack så gått det går. Varit ett Bieber fan sedan våren/sommaren 2009.
Cassie: Eftersom denna brud är för cool för att vara i Sverige idag, så får Nicolina passa på att snacka lite skit medans hon kan, haha. So let's start: Cassie är 15 år och bor i Ingarö tillsammans med sina katter (och familj dåra.) Utöver det så gillar hon vattenmeloner, att dansa, fota och typ rita streck-gubbar (eller annat coolt.) Hon gillar musik och sjunger själv i ett band, so yeah she's gonna get famous! Har varit Belieber sedan 2009 och känt Nicolina (mig) sedan hösten 2009.
Mathilda: 18 år och bor 20 minuter norr om Stockholm. Jag går Natur - natur på Jensen gymnasiun Norra, och tar studenten i vår! På fritiden jobbar jag på Mcdonalds, rider, umgås med kompisar och partar. Jag ar varit en belieber sedan the beginning! Den första videon jag såg av Justin var den andra Ne-yo videon, och sen va jag fast!
Nina: 13 år, bor i den lilla staden Luleå i Norrbotten. Jag älskar konståkning, och tränar minst 6 dagar i veckan. Men annars älskar jag att hänga med mina kompisar. Och självklart älskar jag Justin Bieber och har varit en Belieber sedan 5 Augusti 2009.
Harlee: 13 år, bor i Stockholm. Jag tycker om att rida på fritiden, gillar att teckna, sjunga. Ordinary stuff. Jag älskar att resa och spendera tid med mina kära vänner.. Går i Internationella Engelska skolan. Är rätt så pratglad och oftast positiv. Har gillat Justin sedan 2010.
Sandra: 15 år, bor söder om Stockholm, rätt så nära Nicolina. Går i åk9 i Söderbymalmsskolan. Har inga fritidsintressen förutom att vara med kompisar, familjen, och blogga. Har varit en belieber sen 1 mars 2009, alltså innan One Time släppts.
#5: Vad är våran favoritsak med Justin?
Sandra: Att han är så jordnära och behandlar sina fans som flickvänner och inte galna besatta tonårstjejer.
Harlee: Att han alltid är så social och lojal. Han behandlar sina fans på ett riktigt bra sätt, får oss alla att känna oss speciella. Och sen vet vi ju alla hur otroligt talangfull han är..
Nicolina: Hans mamma. Hon är så underbar och jordnära... nej skojar hahaha. Favoritsak med Justin? Hans röst, utan tvekan. När jag först fick reda på honom så hade jag bara hört hans röst och sett ett klipp med honom så hans utseende var inte det som fick mig att lyssna på honom. Men givetvis är det ett plus! Sedan älskar jag hans klädstil, humor och att han försöker vara som oss andra även om det inte alltid går med tanke på att han är en av världens mest kändaste tonåringar! :) Han är också grym på att dansa... shit vad mycket jag skrev! Vet ni vad? Nu avslutar jag det här innan jag skriver värsta Bibeln på en fråga!
Nina: Hur han behandlar oss fans. Hans personlighet och att han är så jordnära. Och sen hela han. Han är alltid ungerbar i mina ögon.
Mathilda: Hans personlighet! Hans humor, hur han behandlar sina fans, hur han kan få mig att le! Och självklart hans musik!

#6: Har ni som bloggar instagram?
Nicolinas: @NicolinaJovic
Mathilda: @mathildabackman
Harlee: @BMagnifique
Nina: @ninalindahl

#7: Har ni träffat varandra i verkligheten?
Nicolina & Cassie väl dom två som liksom 'spenderat fritiden med varandra'.
Och vi alla har väl sprungit på den ena och den andra lite då & då :)

#8: Kan ni lägga upp bilder på er?
Bara jag som tycker att Harlee och Cassie liknar varandra?

#9: Tröttnar ni inte på Justin?
Sandra: Jag har mina perioder där min "Bieber fever" går upp och ner, men jag har långt ifrån tröttnat på honom och ärligt talat kommer jag nog aldrig göra det. Även om jag växer ur min Bieber Fever.
Harlee: Känner samma som Sandra, men tröttnar aldrig. (:
Nina: Håller med brudarna ovan! Once A Belieber, Always A Belieber, right? :)
Nicolina: Nej, trötta gör jag aldrig! Dock kanske jag inte VISAR det lika ofta och mycket hela tiden men frågar du vem som gillar Bieber är jag en av de som hojtar till högst!

#10: Får ni betalt för bloggen?
Svar: Nej, vi bloggar inte här för att tjäna på det utan för att hålla er svenska beliebers uppdaterade i Bieber världen :)
#11: Kommer ni skriva ut om ni får reda på att Justin kommer till Sverige?
Svar: Självklart! Men vi skriver det bara om vi vet att det är 100% säkert, vi vill inte ge er falska förhoppningar varje gång ett nytt rykte startas.

#12: Kan ni inte skaffa så att det finns en "Next page" längst ner på bloggen?
Mathilda: Yupp, jag håller med dej! I miss it too! 
Sandra: Det är jättemånga som ber om det men man kan tyvärr inte ha en sån knapp på blogg.se, det funkar endast på devote och blogspot osv. Och om vi skulle höja antalet inlägg per startsida så skulle bloggen ladda jättesegt. Vi är ledsna.
Nicolina: Tro mig, har försökt och det går inte med blogg.se. Det är ett 'handikapp' vi får leva med, tyvärr.
#13: Hur länge har ni haft denna blogg?
Svar: Tjejen som skapade denna bloggen bloggar inte här längre, men bloggen har funnits i snart 2 år nu.

#14: Vart kan man hitta kategorierna på bloggen i menyn?
Svar: De går tyvärr inte att hitta, de länkarna har försvunnit när vi gjorde om designen.. Men ska se om det går att återgärda!
#15: Hur länge tror ni att Jelena kommer va ett par?
Sandra: Jag vet inte och ärligt talat bryr jag mig mer eller mindre om deras förhållande. Jag stöttar Justin för hans musik och hans talanger, inte för hans kärleksliv. Så länge han är lycklig är jag lycklig och jag respekterar Jelena till 100%
Mathilda: Jag vet inte, Jag tycker de ska vara ett par så länge Justin är lycklig med det!
Harlee: Ärligt talat så tror jag inte på dem särskilt mycket. Förr eller senare kommer det säkert att ta slut. Men man vet ju aldrig.
Nina: Ärligt vet jag inte. Det spelar ingen roll för mig, bara han är lycklig så är jag lycklig!
Nicolina: Harlee tog orden ur mig.
#16: Vilken av låtarna på Justins julalbum är eran favorit?
Sandra: Vi har ju inte hört alla än, men min favorit kommer nog vara Santa Claus is coming to town.
Mathilda: Jag har tjuvlyssnat lite på några låtar som är läckta, och jag älskar All I want is you!
Harlee: Alla låtar är ju orginella, av dem jag hört, hehe. Jag tycker nog bäst om Santa Claus is coming to town eller Mistletoe.
Nina: Har ju inte hört alla låtar ännu. Men min favorit är nog Santa Claus is coming to town. Men kommer nog älska allihopa.
#18: Har nån av er sett Justin eller hans crew live? Om inte, hur mycket pengar skulle ni slösa på att få se honom?
Svar: Tjejen som skapade bloggen, Matilda har sett Justin på konsert i Kalifornien och Mathilda som bloggar nu har sett Justins konsert i Berlin. Sen har Harlee sett Justin i London. Men resten av de som bloggar just nu har inte sett Justin i verkligheten.
#19: Vart får ni all information ifrån?
Svar: Vi har våra kontakter... ;)
Vi vill även säga stoooooort tack till alla fina kommentarer och all kärlek vi får från er. Vi uppskattar verkligen varenda snäll kommentar och vi läser igenom alla kommentarer.
Nu kommer ni dock inte få svar på era frågor på ett bra tag igen genom denna blogg. Men om ni verkligen vill ha svar på en fråga så vänd er till våra personliga bloggar och kommentera där så får ni säkert ett svar.

Name: Hanna

Kan ni snälla bara svåra på dessa frågor.

Varför slutade Matilda , hon som skapade bloggen , sluta blogga på den? och hur kom de sig att alla ni började blogga på den? Känner ni varandra i verkligheten och har ni träffats? :)

Date:2011-10-30 - Time:00:15:41
Name: sara

heej, jag känner mig lite efter just nu men jag har en liteeen fråga som jag skulle vilja få svar på :D

Jo, jag fattar inte riktigt vem Alfredo är? han hänger ju med Biebz hela tiden.

Tacksam för svar, älskar bloggen föresten! :)

Date:2011-10-30 - Time:14:17:40
Name: svar till sara

alfredo jobbar med att redigera filmer och ta foton. Det va han som filmade en del av Never say never och han har även hjälpt till att "direct" baby, love me och pray :) hoppas du fick svar på din fråga!

Date:2011-10-30 - Time:19:02:15
Name: Anonym

hey, jag är ett stort fan utav jb :) och jag är en kille i 16 år. dock inte bög. men nån som vet om dom har fb? ;D

Date:2011-10-31 - Time:00:32:43
Name: Rebecka

VAd heter Justin Bieber på Instagram vet ni det?

Date:2011-10-31 - Time:10:47:08
Name:
Remember me?

Mail: (Won't be published)

Your site:

Comment: